söndag 14 februari 2010

Första bilderna på nya fräsen

Nu har jag fått hem den nybyggda fräsen, från Torkels förråd till golvet här hemma (vilket inte är så populärt...). Men den blev riktigt stabil och det mesta funkar fint, lite kvar för att smidigt finjustera in alla koordinater. Missade detta totalt på en av mina tester, så den skar rakt igenom en pcb och ner i plattan, men fräsen hade inga problem att tugga sig igenom.


Har köpt en gravyrfrässats för att få tillräckligt små dimensioner för att fräsa kretskort, men även de kan nog vara för stora, i så fall får jag nog hoppas på att kretskortsborren jag har klarar av de sidokrafter som det blir i denna fräs.


Själva fräsen har jag lånat av Torkel eftersom den jag hade är alldeles för klen. Infästningen av den är en uppborrad vinkelbeslag vilket blev väldigt stabilt.


Till sist kommer också en videosnutt...


Inga kommentarer: